

MİNİK BOTANİKÇİLER / KÜÇÜK BOTANİKÇİLER
Projemiz
6-9 yaş aralığının çevre korumasını artırma, doğaya saygı duymalarını sağlama ve bitki yetiştirme yoluyla sorumluluk alma yetilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Aynı zamanda, enerjinin stresi azaltıcı ve motivasyonu artırıcı etkilerinin sosyal ve duygusal gelişimlerine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.
Proje, Türkiye Maarif Modeli çerçevesinde şahsiyet gelişimini destekleyerek sosyal ilişkilerin zenginleşmesine katkıda bulunmayı ve doğal çevre ile barışık bir yaşam biçiminin benimsenmesini teşvik etmeyi teşvik etmektedir. Öğrenciler, sınıf ortamında ve evlerinde bitki yetiştirerek, çevrelerine erişerek geliştireceklerdir.
Amaçlar
-Öğrencilerin doğaya karşı duyarlılıklarını artırmak.
-Bitki yetiştirme süreciyle sorumluluk bilincini pekiştirmek.
-Bitkilerin stres azaltıcı etkilerini kullanarak öğrencilerin duygusal sağlıklarını iyileştirmek.
-Öğrencilerin doğayla bağlarını güçlendirmek ve doğayı tanımalarını sağlamak.
-Bitki yetiştirme süreçleriyle bilimsel ve ekolojik farkındalıklarını artırmak.
-Grup çalışmaları ve etkinliklerle öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek.
-Eleştirel düşünme, iş birliği ve problem çözme becerilerinin gelişimini teşvik etmek.
-Doğa koruma ve sürdürülebilir yaşam hakkında bilgi vermek.
-Öğrencilerin bitkilerle etkileşime girerek eğlenerek öğrenmelerini sağlamak.
-Aileler ve toplumla iş birliği yaparak çevre koruma bilincini yaymak.
ÖĞRENCILERDEN BEKLENEN SONUÇLAR
Öğrebcilerin, doğanın korunması ve önemi
Bitkilerin bakımını üstlenerek sorumluluğu almayı öğrenmiş olacak.(SORUMLULUK)
Bitkilerle etkileşimin sağlanması streslerini azaltacak ve duygusal sağlıklarını geliştireceklerdir.(DUYGUSAL GELİŞİM)
Doğaya olan bağlantılar güçlenecek ve çevreleriyle daha fazla etkileşimde bulunacaklardır.(DOĞAYLA İLİŞKİ)
Bitki üretim sürecinin temel bilimsel bilgileri öğrenerek ekolojik olarak geliştirileceklerdir.(BİLİMSEL FARKINDALIK)
Grup çalışmaları ile iş birliği yapma, iletişim geliştirme ve sosyal yeteneklerini artıracaklar.(SOSYAL BECERİLER)
Problemleri çözme ve eleştirel düşünme özelliklerini geliştirme fırsatları sunar.(ELEŞTİREL DÜŞÜNCE)
Sürdürülebilir ve yaşam koruma politikaları bilgi sahibi olacaktır.(SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK)
Bitki yetiştirerek eğlenerek öğrenme birikimleridir.(EĞLENCELİ ÖĞRENME)
Aileleri ve toplulukları ile iş birliği yaparak çevre koruma konusunda aktif bir rol alacaklardır.(TOPLUMSAL KATILIM)
Öğrenciler, Web 2.0 araçlarını kullanarak dijital iletişim ve içerik oluşturma özelliklerini geliştireceklerdir(DİJİTAL BECERİLER)